chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Romy Gallardo de la Hoz - WaarBenJij.nu chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Romy Gallardo de la Hoz - WaarBenJij.nu

chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Romy

26 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Zoo! Alweer een week in Chiang mai en wat een leuke stad! Ik verblijf in the old city, leuke omgeving. De locals zijn heel vriendelijk en de sfeer in de stad is super chill! De 1e dag heb ik een kookcursus gevolgd, een gehele dag. Eerst ben ik naar de markt geweest waar ze wat uitleggen over de ingrediënten en hoe de locals verkopen/kopen. Daarna door naar de school. Je mag zelf kiezen wat je gaat maken en achteraf mag je alles op eten ( was prop vol eind van de dag ). Ik heb een local hot en sour soup gemaakt, pad thai, red cury and cury paste, papaya salade, spring rolls en sticky rice with mango. En het was best makkelijk! Moet me thuis ook lukken als alle ingrediënten in Nederland te vinden zijn. Ik heb een recepten boekje mee gekregen. Het was een geslaagde dag! De 2e dag was meer avontuurlijk, one day tracking. Als eerst gingen we naar een vlinder en orchideeën boerderij( niet zo spannend ). Ongeveer 30 minuten van de stad is een olifanten kamp met een karen long neck village. Heel bijzonder de vrouwen met een lange nek, best ook zielig. Ze zijn arm, wonen in hutten en meerdere keren per dag komen er nieuwsgierige toeristen kijken. Het was boven in de bergen en de weg naar beneden was op een olifant! Heel bijzonder, en super mooie beesten. Ontzettend groot maar heel lief. Ze gehoorzamen zo goed, het was best een hobbelige rit en voelde me best schuldig op de rug van het arme beest. Elke x als hij wat water zag spoot hij zichzelf ( en mij ) nat want het was ontzettend heet! Na de rit kon je de olifanten aaien en voeren met fruit. Best eng in het begin , ben zelf niet zo groot en zij zijn echt gigantisch! Ze zijn ontzettend nieuwsgierig met een slurf en zodra ze fruit zien komt die slurf op je af! En olifanten snot krijg je niet uit je kleding gewassen :p ( maar alleen ik trek weer een wit shirtje aan op een tracking ) . Na de olifanten rit kregen we een lunch, pad thai. Het is zo mooi hoe alles inbegrepen zit in de tours. Met een volle buik gingen we de jungle in, lopen naar de waterval. Best een spannende loop en gelukkig had ik wandelschoenen mee, want het was best glad op de stenen. Onderweg prachtige natuur maar ook vieze beesten zoals spinnen. Tussendoor huisjes gezien waar locals leven. De gids vertelde wat voor beesten er allemaal leefde en dat er vorige week nog iemand gebeten was door een slang, ik was doodsbang haha. Af en toe liep je op stukjes waar je gaten zag in de aarde en dat was dus een gang gemaakt door slangen. Na ongeveer 30 minuten lopen kwamen we bij de waterval aan, en ja ik heb duik genomen! Het water was ijskoud maar lekker. We hebben er kort uitgerust en zijn weer terug gelopen. Dat vond ik een stuk spannender omdat de stijle stukjes naar beneden moeilijker waren dan opklimmen, en op de smalle stukjes met een diepe afgrond ( als je daar valt vind niemand je ) best glad kon zijn. Gelukkig bleef de gids bij me en heeft bijna de hele tijd me hand vast gehouden. Het laatste onderdeel was rafting, best leuk maar niet super spannend . Het water was ondiep , echt tot mn enkels maar. Op een gegeven moment moesten we overstappen op een bamboe vlot en dat was super saai. We waren te zwaar , we zonken ( 5 mensen op een vlot en een daar van was een forse jongen ). Voordat we terug reden naar de stad was er gelegenheid om te douchen. De 3e dag heb ik samen met een Duitse jongen een fiets gehuurd en door chiang mai gefietst. We hebben wat tempels bezocht, een ontzettend mooi park gevonden en de saturday night market bezocht. Leuke dingen voor een kleine prijs maar ontzettend druk! Om 18.00 uur stond opeens iedereen stil en werd het Thaise volkslied afgespeeld. Bijzonder om te zien. Zondag had ik een rustdagje ingepland en lekker in het zonnetje gezeten. In de middag ben ik naar de sunday night market geweest, dit was nog chaotischer dan zaterdag maar ontzettend veel leuke dingen. Jammer dat je niet alles kan mee nemen in je backpack. Maandag besloot ik naar Pai te gaan, een stad 130 km te noorden van Chiang mai, iedereen heef het er over. Het ligt in de bergen en de weg er na toe zijn kleine smalle wegen met veel speld bochten. Als je reis ziek bent, is het niet aan te raden. Na ongeveer 4 uur was ik in Pai. Ik vond de stad niet veel aan, super toeristisch en de mensen waren erg zweverig en hippie achtig. Dus de volgende dag weer terug naar Chiang Mai. En ja onderweg heeft een Brit de bus ondergekotst. Dezelfde avond nog de night bazar bezocht, maar de spullen zijn bijna t zelfde als op de andere marktjes, wel leuk om even door heen te lopen. Als laatst in Chiang Mai ben ik naar het doi inthanon national park geweest. En dat was super! Zoo mooi, heel bijzonder. Het is op een berg, de hoogste van thailand( en nog steeds super warm). Er waren mooie monumenten van the king en watervallen. De natuur was heel mooi alleen het regen seizoen moet nog komen dus niet alles was mooi groen. Maar ik heb er van genoten. En de lunch die hier inbegrepen zat was fantastisch ; een rijsttafel.
Chiang mai is zeker mijn favoriete stad van Thailand, elke dag ontzetten naar mn zin gehad. De volgende halte is Cambodja! ( met het vliegtuig want ik heb niet zo veel zin in bussen en een hele dag reizen ). Tot later x

  • 26 Februari 2014 - 16:46

    Nelle:

    Leuk mop, om te lezen hoe je geniet van je reis! Hoop dat je nog vele mooie plekjes gaat bezoeken! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Romy

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 6253

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: