Cambodja, Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Romy Gallardo de la Hoz - WaarBenJij.nu Cambodja, Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Romy Gallardo de la Hoz - WaarBenJij.nu

Cambodja, Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Romy

03 Maart 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo!! Alweer een paar dagen in Cambodja. Ik heb een lonely planet gekocht en voor mezelf een kleine reisschema gemaakt. Ik wil ongeveer 14 dagen in Cambodja blijven. Ik ben begonnen in Siem Reap en daar zal ik uiteindelijk het land ook weer verlaten( het vliegen tussen de landen door is me uitstekend bevallen! Kost wat meer maar heb het er voor over, zeker toen ik in Siem Reap 5 Britse jongens ontmoette met wie ik een kamer deelde. Een daarvan was tijdens de busreis bestolen bij de grens.) Mn eerste dag in Cambodja , Siem reap heb ik wat rond gelopen door de pubstreet ( backpackerstraat) en de old market. De volgende dag ben ik vertrokken naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. Wat een helse rit was dat, de wegen zijn hier zo slecht. Het was hobbelig. Ik had het idee dat de bus uit elkaar viel! Het was ook een ontzettende lange rit, vertrok 12.30 uur en kwam pas rond 21.00 uur aan omdat de bus stopt en af en toe mensen oppikt en afzet. Maar goed. De 1e dag in Phnom penh heb ik wat tempels bezocht en de night market, alles te voet want het was dicht bij mm hostel. Het klimaat is hier nog warmer als in thailand en tussen de middag moest ik terug naar mn hostel om een douche te nemen. De tempels waren prachtig, maar hetzelfde als in Thailand. Geldt ook voor de markt, grappige dingetjes maar je hebt er weinig aan. Het eten is hier heel divers, het gaat van Aziatisch tot westers, en het is wat duurder als thailand maar nog steeds stukken goedkoper als thuis. Ook hier is mn hostel dicht bij de backpackerstraat alleen voel ik me s avonds niet op me gemak. De hosteleigenaar raadt ook aan zonder tas en bijzondere spullen te lopen. De 2e dag in Phnom Penh ben ik naar de killing fields geweest. Dat was zeer indrukwekkend. Kort gezegd werden er in de jaren 70 miljoenen mensen vermoord ( op hele gruwelijke manieren, zelfs baby s ) door de leider van Cambodja, zonder reden! Het gekke van de killing field was, dat het een enorme rust uitstraalde, de vogels floten, er vlogen vlinders rond en het was er aangenaam stil. Maar met de audio tour werden de gruwel daden duidelijk. De graven waren te zien, menselijke resten zoals beenderen. Kledij van zowel jonge kinderen als volwassen. Tijdens de audiotour waren er ook fragmenten te horen van de overlevende, zeer indrukwekkend. Het was 6 dollar waard om daar rond te lopen, het verhaal te horen en de dingen te zien. Daarna ben ik via de Royal palace( maar ben er niet binnen geweest ) terug gelopen naar m'n hostel. Onderweg kwam ik een schattig
Winkeltje tegen waar allemaal hand gemaakte sierraden waren ( en ja heb wat dingetjes gekocht maar ben gestopt met roken dus het mag !). Ik vind Phnom Penh een bijzondere stad, in het eerste opzicht lijkt het ontzettend arm en stinkt het er, maar onderweg naar de killing Fields heb ik prachtige huizen gezien en rijkere gedeeltes. Ook de sightseeings zijn prachtig. De mensen zijn wat minder vriendelijk dan de Thaise, en de tuk tuk drivers zijn hartstikke opdringerig en staan op elke hoek. Morgen vertrek ik naar het zuiden! Heb er zin in! Groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Romy

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 6260

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: