Malaysia - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Romy Gallardo de la Hoz - WaarBenJij.nu Malaysia - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Romy Gallardo de la Hoz - WaarBenJij.nu

Malaysia

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Romy

25 Maart 2014 | Maleisië, George Town

Wat gaat de tijd snel als je lekker bezig bent ! Ben ondertussen alweer ruim een week in Maleisie en wat een super leuk land! Ik heb 6 nachten in Kuala Lumpur door gebracht, wat een super stad! Ik had daar met collega s afgesproken en heb een top tijd gehad. Wel is waar niet super cultureel gedaan, de dag begon en eindigde vaak met een biertje ;)
Ik heb verschillende wijken gezien, zoals chinatown en bangasar en dan kan je goed het verschil zien tussen rijk en arm. Over het algemeen zijn de meeste mensen naar mijn idee wat rijker in Maleisie. Ik heb bijna geen bedelaars gezien, geen opdringerige verkopers etc. Veel locals zijn ook te vinden in luxere restaurants en bars. Wat mij ook opviel is dat er geen zwerf honden en katten zijn. Of de mensen ze als huisdieren hebben of eten weet ik dan weer niet zeker..... hoop het eerste! Het weer was wat minder, vaak rond een uur of 2 in de middag regende het een paar uurtjes en soms de hele avond door, helaas koelde t niet lekker af.
Het openbaar vervoer is ook een sensantie, metro s die automatisch rijden geen bestuurder niks! Een monorail verbinding en hele hoge gebouwen super modern! De wegen zijn van goede kwaliteit bijna zoals thuis. Een van de leukste plekjes waar we zijn geweest was het helipad. Een gebouw van ongeveer 40 verdiepingen met een helikopter platform wat tegenwoordig als bar gebruikt wordt, een ontzettend mooi uitzicht over de hele stad en natuurlijk de twin towers. Erg rustgevend, de drukke geluiden van de stad zijn weg en je kan volop genieten van de zonsondergang.
Vanaf Kuala Lumpur ben ik naar George Town gegaan met de bus. Anders dan Thailand en Cambodja zijn hier geen travelstores en kan je op dezelfde dag gewoon een buskaartje kopen. Dit was een super comfertabele reis, snelweg was heel, van asfalt en er was een vangrail in het midden dus geen 1x het idee gehad dat de tegenliggers ons zouden aanrijden. George Town is een leuke stad!
Door de gehele stad is er streetart, project van een aantal jaar geleden. Bij mijn hostel een kaart gevraagd en de hele dag alles gezocht. Mooie kunstwerken gezien en ook de hele te stad te voet! Ook hier zijn de locals erg aardig en vriendelijk. Lekker eten en gewoon een leuke stad om lekker chil ergens te zitten en genieten van de mensen om je heen, want het is eigenlijk veel te heet om de hele dag te lopen.
Mijn volgende halte is Meleka. Tot ziens xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, George Town

Romy

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6256

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: