Melaka - Reisverslag uit Bugis, Indonesië van Romy Gallardo de la Hoz - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Bugis, Indonesië van Romy Gallardo de la Hoz - WaarBenJij.nu

Melaka

Blijf op de hoogte en volg Romy

02 April 2014 | Indonesië, Bugis

Melaka, world Heritage city ! Het is een kleine stad, waar je de hoogpunten in 1 dag kan zien. Ik was zeer benieuwd naar het Nederlandse in de stad. Al de eerste dag had ik de dutch square gevonden, met een schattig windmolentje , ja net als thuis. Het plein was heel mooi me ouderwetse gebouwen in veel rood/roze. Als snel zag ik het eerste gebouw : stadthuys. Het zegt genoeg waarvoor het vroeger werd gebruikt denk ik;). Geluk had ik echter niet ! Het was gesloten vanwege renovatie! Tja tis van 1600 nog wat dus moest eens gebeuren! Het 2e Hollandse gebouw was de 8 heeren house. Nu een openbaar gebouw wat op slot zat dus ik heb alleen de voordeur gezien. En dat was mijn sightseeing van Melaka hahah. Er zijn nog wel meer dingen hoor, veel tempels, moskeeën en musea maar daar had ik geen zin in! S avonds een river cruise gedaan, en dan is de stad ontzettend mooi met lichtjes. Het is een schattige stad , deed me denken aan een pretpark, de architectuur is heel bijzonder. In het weekend hebben ze een night market en wauw wat was die druk bezocht. En letterlijk alles wat je maar kan bedenken wordt er verkocht. Ik heb zelfs een dierenstal gezien met muizen en slangen! Ook is er een podium aanwezig, karaoke. Heerlijk om naar te kijken, een chinees die optreedt en afschuwelijk zingt en op t plein genieten ze er allemaal van. Helaas was het in Melaka ook slecht weer, regen. Mijn laatste dag was er regen en ik wist niet wat ik moest doen! Uit eindelijk ben ik met de meiden van mijn kamer naar de bioscoop gegaan, we verveelde ons. Bijzondere ervaring : een Chinese horror film. Ten eerste was ik 5 euro kwijt voor een kaartje, grote frisdrank en grote popcorn. Thuis ben je al 5 euro kwijt als je naar de Cola kijkt. Maar goed de film was bagger ontzettend slecht haha maar ook dit was leuk
Om te zien hoe de locale mensen opgingen in het verhaal. De dag afgesloten met een biertje en de dag erna door naar Singapore!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bugis

Romy

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 6247

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: